Kayıtlar

GÜNEŞ GÖZLÜĞÜ SEÇMENİN PÜF NOKTALARI

Resim
Güneş gözlüğü önemli bir aksesuar.. Adı üzerinde, yaz gözlüğü değil 'güneş' gözlüğü, dolayısıyla dört mevsim takılması gereken aynı zamanda bir sağlık unsuru. Ülkemizde ne yazık ki güneş gözlüğünün önemi tam olarak anlaşılmamış durumda, dolayısıyla bir karmaşa söz konusu. Kışın güneş gözlüğü takanlara da tip tip bakılması bu yüzden. Halbuki bir çok marka her sezon güneş gözlüğü modeli çıkarmakta ve önemli bir satış hacmi söz konusu. Peki güneş gözlüklerimizi nasıl ve neye göre seçmeliyiz? Güneş gözlüğümüzü nasıl almalıyız? ** Güneş gözlüklerinizi yüz tipinize göre değil tarzınıza göre seçin. Sık sık orada burada "armut yüz tipine elma gözlük, muz yüz tipine ayva gözlük" şeklinde yazılar okuyoruz. Hangi araştırma ya da bilgiye dayalı bu yazılar yazılmakta bir bilgim yok, ancak unutulmaması gereken nokta gözlüğün kişiye özel olduğu. Dolayısıyla tarzınız, sevdiğiniz renkler ve özellikle karşınızdakine vermek istediğiniz algıyı düşünerek gözlüklerinizi seçiniz. Bu konud...

KİŞİLİK VEREN GÖZLÜK : MASSADA

Resim
Mevsim değişikliği midir nedir, üzerimde bir uyuşukluk. Üzerine bir de çok soru soran gözlük severler ve mıncıklama huyları devreye girince elim bir türlü blog yazmaya gitmedi. Uzayan ara için özür dilerim. ** Massada Eyewear uzun süredir kadrajımda. Gerçi bloga hangi markayı yazsam bir telaşla apar topar ülkemize bir şekilde girmekte ancak napalım trendsetter olmanın cilveleri herhalde diyip geçiyorum :) Markaya yazık oluyor diyor, susuyorum. Kendi olamayıp da başkası olmaya çalışanlara saygılarımı sunuyorum :D ** Massada marka stratejisini kişilik üzerine oturtmuş, hayattan zevk alma ve bu neşeyi yansıtmayı hedefliyor. Başarılı da olmuş. Modeller retroya yakın ancak farklı bakış açısı göze çarpıyor. Var olma ve farkındalık da işin içine girince, gözlükler çok ilgi çekici ve eğlenceli hale gelmiş. **   Markanın baş tasarımcısı Güney Afrika kökenli Kate Lupinsky . Tasarım isteği içindeki derin merak ve dünyayı farklı bir açıdan görme dürtüsüyle birleşmiş. Ortaya harika bir koleksi...

GÖZLÜKTE MÜHENDİSLİK ZAMANI

Resim
İçimiz dışımız süslü püslü gözlükle doldu derken, klasik aviator modelleriyle dikkatimi cezbeden Randolph Enginering 'i incelemeye ve size tanıtmaya karar verdim. *** Randolph Engineering, aslında Amerikan rüyasının bir sonucu. 1972 yılında Polonyalı göçmenler Jan Waszkiewicz and Stanley Zaleski tarafından Güney Boston'da alet edavat üretmek üzerine yaratılan marka, zamanla Amerikan optik endüstrisine doğru kaymış. 1970ler'in sonuna gelindiğinde Amerikan Hava Kuvvetleri için ürettikleri aviator modeller, senelik 200,000 gibi bir sipariş rakamına yaklaşınca, marka yavaş yavaş gözlüklerini halka açmış.. Ordunun kullanması kalitesinin ispatı olan Randolph Engineering gözlükler, zamanla dünyaya yayılmış. *** Günümüzde marka, ikonik modelleriyle klasik ve elegant gözlük takmak isteyenlerin ilk tercihlerinden biri. Adından da anlaşılacağı gibi mühendislik harikası gözlükler, hala eski titizlik ve özveriyle üretiliyor. Birçok Hollywood ünlüsünün tercihi Randolph Engineering gözlü...

Fashion@EYE on ELLE

Resim
 

BAĞIMSIZ GÖZLÜKLER FESTİVALİ

Resim
Son günlerde dikkatimi çeken Zanzan , Megan Trimble ve Gareth Townshend tarafından 2009 yılında kurulan ve "gözlükleri gözlükçü vitrininden podyuma" taşımayı hedeflediğini söyleyen ve kendilerini "bağımsız" olarak niteleyen genç bir marka. Gözlük sektörünü yorumlama şekillerini kendime benzettiğim tasarımcıların gözlükleri dolayısıyla farklı ve fazlasıyla modanın içinde. Zanzan gözlükler gözlükçüde ya da bildiğimiz güneş gözlüğü dükkanlarında satılmıyor, marka sadece dünyanın en ünlü moda butiklerinde, diğer tasarım kıyafet ve aksesuvarların yanında satılıyor.. Megan and Gareth aynı zamanda fotoğrafçılıkla ilgili, gözlük sektörüne bu açıdan da farklılık getiriyorlar.  Daha önce de (iletişim bilimleri alanında akademisyen kimliğimle) belirttiğim gibi özellikle gözlük ilanları yaratıcılıktan uzak ve mesajı tam vermiyor. Dolayısıyla bu ikili, gözlük fotoğrafı alanında da yenilik yapacağa benziyor. Takipteyim.

BAROK OPERA YOKSA BAROK GÖZLÜK VAR

Resim
Gözlük tasarımcısı Moo Piyasombatkul, Central Saint Martins'den mezun olduğundan beri, gözlüklere kattığı porselen detaylar ve barok yorumu sebebiyle başta Amerikan Vogue dergisi olmak üzere bir çok derginin dikkatini çekmiş.. Mücevher tasarımı dersinde gözlük tasarımına ilgi duyan genç tasarımcı, mücevheri "vücutla ilgili herşey" olarak görüp, vizyonunu bu alana kaydırmış.. Ayakkabı ve mücevherde farklı tasarımlar varken gözlükte bu çeşitliliğin olmamasından yola çıkan Moo Piyasombatku, koleksiyonunda barok ögelere yer vererek büyük başarı yakalamış. *** Taylandı tasarımcının gözlükleri bugün özellikle Ortadoğu ve Asya'da satılmakta ancak Avrupa ve ABD'de de yavaş yavaş tanınmaya başlıyor. İşe başladığında tüm gözlükleri tek başına üreten Piyasombatkul, şu anda ufak bir focus group ile büyümeye çalışıyor. Biz de kendilerine başarılar diliyoruz :)

ÇEŞİT ÇEŞİT LE SPECS

Resim
    1979'da kurulan LE SPECS için takılabilir deli dolu gözlük demek sanırım yanlış olmaz. "Eueochic" ile özdeşleşen marka, ikonik gözlükleriyle hala oldukça popüler.  İlk yıllarından beri bütçe dostu gözlükler satan Le Specs, günümüzde de bu kuralı bozmuyor. Modeller gerçekten deli dolu gelse de, ogünlük kullanıma çok uygun, söz sizin tarzınıza kalıyor.     ***   Modellerini 'süperseksi' olarak nitelendiren marka, gözlük modasında trendsetter konumunda.  Özellikle kadın metal gözlüklerinde çift çerçeve ya da gözlük-içerisinde-gözlük mottosuyla yaratılan gözlükler favorilerim. Tavsiye ederim: http://lespecs.com.au/